Iade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir? Iade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?, İade kabul etmemek yasal mı?, Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?, İade almayan firmaya ne yapılır?, İade kabul etmeyen butik nereye şikayet edilir?, Satıcı iade yok diyebilir mi?
Iade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?
İade kabul etmemek yasal mı?, Şahsen veya avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) ile tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılabilir.
İade kabul etmemek yasal mı?
İade kabul etmemek yasal mı?,
Şahsen veya avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) ile tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılabilir.
Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?
Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?,
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda tüketicilere mağazadan görerek satın alınan ürünlere cayma hakkı tanınmamıştır. Kanuna göre mağazaların satmış oldukları ürünleri sebepsiz yere iade alma zorunlulukları yoktur.
İade almayan firmaya ne yapılır?
İade almayan firmaya ne yapılır?,
Satıcı iade ettiğiniz ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa, sistem tarafından otomatik onaylanmış sayılacak ve tutar bankanıza bağlı olarak 1-5 iş günü içinde iade edilecektir. Satıcı bireysel ise ürün fiyatı iade edilecektir, hizmet bedeli iade kapsamına dahil değildir.
İade kabul etmeyen butik nereye şikayet edilir?
İade kabul etmeyen butik nereye şikayet edilir?,
Para iadesini yapmayan firma, tüketici işleminin değerinin kanunda belirtilen sınırların altında kalması durumunda işlemin yapıldığı yer veya tüketicinin yerleşim yerinde bulunan il veya ilçe Tüketici Hakem Heyetlerine şikayet edilmelidir.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Satıcı iade yok diyebilir mi?,
Ürün bedeline göre Tüketici Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine başvuru mümkün olacaktır.
Tüketici hakem heyetine şikayet ücretli mi?
Tüketici hakem heyetine şikayet ücretli mi?,
Hayır, alamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince, mağaza, işyeri gibi satış mekânlarında yapılan peşin satımlarda satışa konu mallarda herhangi bir ayıp yoksa tüketicilerin değişim veya iade etme hakkı bulunmamaktadır.
Satıcı iade talebine cevap vermezse ne olur?
Satıcı iade talebine cevap vermezse ne olur?,
Başvuru Yeri:Başvurular, mal veya hizmetin satın alındığı yer veya başvuru sahibinin ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetine yapılır. Başvuru Ücreti:Başvurudan herhangi bir ücret alınmamaktadır.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?,
Alıcı tarafından iade talebi oluşturulduktan sonra satıcının iade talebine cevap vermek için 2 iş günü süresi bulunur. Satıcı bu süre içerisinde iade talebine yanıt vermezse iade talebi otomatik olarak kabul edilir.
Para iadesi yapmayan satıcı nereye şikayet edilir?
Para iadesi yapmayan satıcı nereye şikayet edilir?,
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, hızla bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler, kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Satıcıyı nereye şikayet edilir?
Satıcıyı nereye şikayet edilir?,
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.