Mağazadan alınan ürün iade olur mu?

Mağazadan alınan ürün iade olur mu? Mağazadan alınan ürün iade olur mu?, Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?, Hangi durumlarda iade alınmaz?, Mağaza para iadesi yapmak zorunda mı?, Ürün iadesi almayan mağaza nereye şikayet edilir?, Satıcı iade yok diyebilir mi?

Mağazadan alınan ürün iade olur mu?

Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?, Mağazadan bir ürün aldınız ve eve geldiğinizde ürünü beğenmediğinizi iade etmek istediğinizi fark ettiniz. Maalesef, kanun gereği mağazalarda yapılan peşin satın alımlarda, alınan üründe bir ayıp yoksa tüketicilerin iade etme veya değişim isteme hakkı yoktur.

Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?

Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?, Mağazadan bir ürün aldınız ve eve geldiğinizde ürünü beğenmediğinizi iade etmek istediğinizi fark ettiniz. Maalesef, kanun gereği mağazalarda yapılan peşin satın alımlarda, alınan üründe bir ayıp yoksa tüketicilerin iade etme veya değişim isteme hakkı yoktur.

Hangi durumlarda iade alınmaz?

Hangi durumlarda iade alınmaz?, Mağazadan satın almış olduğunuz ürünü şartlar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar 15 (On beş) gün içerisinde satın alınmış ürünü koşulsuz olarak aynen iade alırken bazı mağazalar 7 yedi gün içinde bazıları ise aynı gün koşulsuz olarak ürün iadesi yapmaktadır.

Mağaza para iadesi yapmak zorunda mı?

Mağaza para iadesi yapmak zorunda mı?, Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, hızla bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler, kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Ürün iadesi almayan mağaza nereye şikayet edilir?

Ürün iadesi almayan mağaza nereye şikayet edilir?, 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda, mağaza ya da firmadan görerek satın alınan ürünlere cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanun uyarınca mağazalara böyle bir iade alma yükümlülüğü getirilmemiştir.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Satıcı iade yok diyebilir mi?, ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde oluşturulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm yollarının sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözülmesi amacıyla başvurmaları gereken ilgili makamlara yönlendirildiği “bir çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.

Ayıpsız misli ile değişim ne demek?

Ayıpsız misli ile değişim ne demek?, Hayır, alamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince, mağaza, işyeri gibi satış mekânlarında yapılan peşin satımlarda satışa konu mallarda herhangi bir ayıp yoksa tüketicilerin değişim veya iade etme hakkı bulunmamaktadır.

Satıcı sattığı malı geri alabilir mi?

Satıcı sattığı malı geri alabilir mi?, Satıcı, alıcıya aynı malın ayıpsız bir benzerini hemen vererek ve uğradığı zararın tamamını gidererek seçimlik haklarını kullanmasını önleyebilir. Alıcının, sözleşmeden dönme hakkını kullanması hâlinde, durum bunu haklı göstermiyorsa hâkim, satılanın onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.

İade kabul etmemek yasal mı?

İade kabul etmemek yasal mı?, TBK madde 235 kapsamınsa satılanın bedeli ödendikten sonra veya ödenme anında devredilmesi halinde alıcı temerrüde düşerse, satıcı herhangi bir işlem gerekmeksizin satıştan dönme hakkını kullanabilir.

Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?

Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?, 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda tüketicilere mağazadan görerek satın alınan ürünlere cayma hakkı tanınmamıştır. Kanuna göre mağazaların satmış oldukları ürünleri sebepsiz yere iade alma zorunlulukları yoktur.

Mağaza iade süresi kaç gün?

Mağaza iade süresi kaç gün?, 1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, satın aldığı ürünü teslim tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.